Van "Neder"land naar het "land van bergen" - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Nicolien Overbeek - WaarBenJij.nu Van "Neder"land naar het "land van bergen" - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Nicolien Overbeek - WaarBenJij.nu

Van "Neder"land naar het "land van bergen"

Door: nicolienoverbeek

Blijf op de hoogte en volg Nicolien

15 Maart 2010 | Nederland, Wageningen

Haïti, oftewel Ayiti, het land van bergen: een mooie overgang van "Neder" land naar het land van bergen!
Haïti, het land waar m'n pleegbroertjes Wensal en Juno geboren zijn!

In 2005 ben ik naar Haïti geweest met World Servants. Drie weken lang hebben we ons daar in het zweet gewerkt met het bouwen van een waterput en voedselopslagplaats. (Note: het 'in het zweet werken'is bij zo'n 40graden helemaal niet zo moeilijk) Via een vriendin die naar aanleiding van dat project voor 3 jaar in Haïti zit (zie margotdegreef.waarbenjij.nu), heb ik nu dan een plek gevonden voor m'n stage.

Alhoewel ik besloten heb om m'n studie Internationale Ontwikkelingsstudies niet compleet af te maken, wilde ik wel graag op de stage door laten gaan en heb gelukkig toestemming gekregen om dit binnen mijn bachelor te doen. Nog ff flink aan de slag voor m'n studie en dan heb ik met m'n bachelor met extra vakken en een extra stage toch een erg leuke studie afgerond. Volgend studiejaar ga ik dan in deeltijd de pabo doen.

Nu eerst dan de stage; het idee begint steeds meer realiteit te worden. Het vliegticket is zojuist geboek, morgen m'n intentingen. Tussen alles (afronden bachelor, voorbereiden stage, verhuizen, aanmelden nieuwe studie) door moet er ook nog Frans geleerd worden... Voorlopig genoeg te doen dus

Toen ik na de middelbare school voor een jaar naar Australië ging, leek het nog een moeilijke technische onderneming om een site bij te houden. Nu blijkt het zelfs voor mij als niet technisch bekwaam persoon erg gemakkelijk: ideaal! En na vele sites van vriendinnen gevolgd te hebben..hier dan eindelijk m'n eigen site! Hopelijk kan ik jullie hier op de hoogte houden van m'n belevenissen in Haïti! Tot sprekens?!

groetjes,
Nicolien

  • 15 Maart 2010 - 22:11

    Gerlinde:

    Wauw, nicolien die een site bij gaat houden!!! Wat goed:) Ik ga je zeker volgen!! Succes met alle voorbereidingen en alles wat je nog moet regelen/doen...
    x Gerlinde

  • 16 Maart 2010 - 16:10

    Marije:

    Hey Nicolien!
    Wat super gaaf dat je daar heen gaan op stage! Wel spannend lijkt me, vooral hoe het land er nu aan toe is...

    En deeltijd pabo? Toe maar :) Moet zeggen dat juf zijn heel leuk is hoor :) Ga je in Ede studeren?

    Veel succes nog even met de voorbereidingen en ik ga je site volgen!

    Groetjes, Marije

  • 29 Maart 2010 - 12:59

    Nicolien Overbeek:

    ahum... zelfs bij zo'n voorgeprogrammeerd medium kan ik nog best iets onhandigs uithalen;)

    Dus voor iedereen die ongevraagd nu dit bericht in z'n inbox heeft gekregen..excuses!! Ik wilde m'n ouders en zussen even toevoegen vanuit m'n hotmailaccount, maar toen werden alle emailadressen van m'n hotmailaccount toegevoegd. Aangezien m'n hotmail-contacten nog nooit zijn bijgewerkt, kan het maar zo zijn dat je niet eens meer weet wie ik ben;) Maar wees gerust, ik heb iedereen ook weer verwijdert! :)

    grt nic
    à la Bridget Jones

  • 20 April 2010 - 09:51

    Alie:

    Whaha, ben benieuwd wat voor bridget jones dingen je nog meer uit gaat halen ;)

  • 05 Mei 2010 - 20:05

    Nicolien Overbeek:

    Hoi mensen!

    Ik ben veilig aangekomen hoor:)
    Een blog laat nog even op zich wachten..

    xxx

  • 07 Mei 2010 - 10:38

    Catharina&Willemijn:

    Haa Nic,

    Vroeg me het vanochtend al af...nog helemaal geen teken van leven van je vernomen...maar dus toch hier! Goed om te lezen dat je heel en wel aangekomen bent :D

    Acclimatiseer ze daar!

    veel liefs, Catharina& Willemijn (vanuit de Forum bieb natuurlijk ;))

  • 08 Mei 2010 - 07:01

    Gerda:

    Ha Nicolien!

    Goed te horen dat je veilig bent aangekomen. Ik ben heel benieuwd naar je verhalen!!!!

    Groetjes,
    Gerda

  • 09 Mei 2010 - 18:31

    Sanne:

    Hey Nicolien!

    Goed dat je bent aangekomen!!! Heel veel plezier/succes en alles wat je nodig gaat hebben toegewenst!!

    Groetjes,
    Sanne B

  • 10 Mei 2010 - 09:49

    Angela:

    Hey Nicolien
    Ik zie dat je al in Haiti bent? Leuk zo'n stage, veel suc6 gewenst. Ik zal deze site blijven volgen..
    C ya Angela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Wageningen

Nicolien

A journey of a thousand miles begins with just one step - Let's see the world :)

Actief sinds 15 Maart 2010
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 100228

Voorgaande reizen:

30 Januari 2017 - 25 Februari 2017

Camino de Santiago de Compostella

19 November 2016 - 27 November 2016

Set-up Ghana

04 Mei 2010 - 24 Augustus 2010

Stage in Haïti

Landen bezocht: